Az “ÚJ VILÁG” Alapítvány elemi érdeke, hogy működésük átlátható legyen. Az átláthatóság úgy garantálható, hogy a szervezet működése során hatékony szervezeti folyamatokat, „munkafolyamatokat” hoz létre. A hatékony működés pedig eredményekben mutatkozik meg. Az eredmények mérhetők, számszerűsíthetők és a nyilvánossággal is megoszthatók. Ebből a szempontból az adományozási kampányok eredményei nem függetlenek az adott szervezet hatékonysági mutatóitól. A transzparensen és hatékonyan működő szervezet bizalmat sugároz, melyet az adományozók honorálnak.
Vállalati támogatás, de hogyan?
- Pénztámogatás: pl. adományok vagy pályázati pénz a vállalat alapítványán keresztül. Ezek forrása származhat a vállalat költségvetéséből vagy a vállalati dolgozók felajánlásaiból.
- Tárgy és természetbeni adományok: pl. termékek, szolgáltatások, reprezentációs és ajándéktárgyak, ingyenes vagy kedvezményes ingatlan-, iroda-, járműhasználat, leselejtezett számítógépek, bútorok, reklámfelületek stb.
- Egyéb szakmai (pro bono) szolgáltatások: pl. könyvelési, könyvvizsgálati, pénzügyi, adminisztratív, jogi, forrásszervezési illetve marketing és PR támogatás és tanácsadás.
- Önkéntesség: a vállalat munkatársai önkéntes munkát vállalnak a civil szervezetnél vagy a szervezet projekjeinek megvalósításában.
- Cause-related marketing (nemes ügyhöz kapcsolódó marketing): ebben az esetben a vállalat a termék vagy szolgáltatás értékesítését szeretné megnövelni, miközben támogat egy társadalmilag fontos ügyet (pl. minden termék árából 2 forintot egy gyermekmentő szolgálat támogatására fordít).
Hogyan támogathatnak minket?