+36-70-203-2962 elnok@ujvilagalapitvany.hu
Select Page

Értéksziget pályázat 2015. március-április

Az „ÚJ VILÁG” Alapítvány 2015 áprilisában az Értéksziget (www.erteksziget.hu) pályázatán „Terápiás kutya alkalmazásának jótékony hatása a mentálisan sérült gyerekeknél” címmel támogatást nyert 50 000. Ft értékben, mely a 6 foglalkozás árának 90%-át fedezte. A fennmaradó 10%-ot Németh László az ENSI Kft. tulajdonosa biztosította részünkre.

A 6 alkalmas foglalkozás sorozatot a hódmezővásárhelyi Kozmutza Flóra Általános Iskola, Szakiskola, Diákotthon és Gyermekotthonban. 

Alapítványunk támogatni kívánta e speciális órák működését ezért nyújtotta be pályázatát a Fogyatékosügyi Kommunikációs Intézethez, A projekthez a pénzt elnyertük. A gyerekek mentális állapotától függően 6-8 fős csoportokban tartott foglalkozás 45 perces időtartamban tartottuk meg. A segítő kutyát (Diamond) és gazdáját (Szokolné Igaz Enikő) a Kutyával Egy Mosolyért Alapítvány önkénteseit minden alkalommal, nagy örömmel várták. A terápiás kutyák alkalmazása jótékonyan hat a gyermekek érzelmi fejlődésére és úgy tűnik, hogy a kutyával való interakciók elősegítik a helyes társas viselkedés elsajátítását, s így javítják a gyermek közösségbe való beilleszkedésének készségét is.

Habilitációs kutyakiképző és felvezető összefoglaló értékelése
A vásárhelyi Kozmutza Flóra Általános Iskola, Szakiskola, Diákotthon és Gyermekotthonban 6 fejlesztő foglalkozást-heti 2 alkalommal- tartottunk kis létszámú osztályoknak.” Terápiás kutya alkalmazásának jótékony hatása a mentálisan sérült gyerekeknél” pályázati programsorozat keretein belül.
Az intézmény vezetői első és másodikos tanulókat választottak a foglalkozások résztvevőinek. Első óránkat ismerkedéssel, stressz oldással, szabályok felállításával töltöttük, extrém félelmet senkinél nem tapasztaltunk, kíváncsiak, érdeklődőek voltak a gyerekek. A második foglalkozáson már könnyebb játékos feladatokat is kipróbáltunk, a nevelőkkel egyeztetve a mozgás köré terveztük az órát. Egyéni és csoportos formákat is játszottunk. A gyerekek felszabadultan, félelem nélkül mozogtak a kutya jelenlétében, a szabályokat kisebb segítséggel betartották, akartak velünk játszani, jó hangulatban telt el az óra.
A 6 alkalom során komplexebb feladatokat ismertek meg és végeztek el a gyerekek, a fő irányvonal továbbra is a mozgás maradt, de logikai és számtani elemeket illesztettünk be az órarendbe.

A foglalkozások során egyértelműen tapasztalható volt pozitív változás a tanulók viselkedésében:

  • vártak bennünket, nyugodt hangulat volt a jellemző
  • nyitottak voltak az új feladatokra, szívesen ismételték a már megismert feladatokat
  • önállóbbak lettek, segítettek a társaiknak
  • egyre több időre le tudtuk kötni a figyelmüket
  • a nevelők segítségét nem kérték a megoldásokhoz, próbálták egyedül megoldani a feladatot
  • azok a tanulók, akik nem- vagy csak keveset beszéltek, egyre többet kommunikáltak mind velem, mind a kutyával
  • akarták és tudták irányítani a kutyát, elfogadták és használták a kutya vezetéséhez szükséges hang-és kézjeleket
  • kérték a kedvenc játékok ismétlését, emlékeztek a játékok szabályaira
  • minden félelmük megszűnt, elfogadtak bennünket.

Pin It on Pinterest